حجت الاسلام والمسلمین کیخا :در رابطه با بحث آزاد راه زابل به زاهدان، خبری نشد. ما از نمایندگان خواستاریم، از وزیر مربوطه در این مورد طرح سوالی داشته باشند.

اخبار سیستان و بلوچستان , خبر فوری تاریخ انتشار: 94/07/24 بدون نظر   5342 بازدید

اندازه فونت    

هامون پرس حجت الاسلام والمسلمین کیخا امام جمعه زابل در خطبه های این هفته زابل

مختصری از خطبه اول :

ماه محرم است،ماه حزن و ماه ماتم عزای ابی عبدالله الحسین(ع) ، سید و سالار شهیدان ،میوه دل پیامبر اکرم(ص)، نور دیده زهرای اطهر(س) و پاره تن امیرالمومنین (ع).

مصیبت آن آقایی که برای دفاع از حریم اسلام قیام کرد و با قیام خونینش دین خدا را حفظ کرد و علت مبقیه دین جدش رسول خدا شد. و اباعبدالله بودنش بروز و ظهور کرد. تا قیام قیامت هر کس با این دین بر حق “عبد خدا” شود، عبدالله شود حسین حق پدری و مربی گری بر او دارد. لذا ” ابا عبد الله” است. السلا علیک یا ابا عبدالله سلام بر تو آقایی که پدر بندگان خدا هستی.

حجت الاسلام والمسلمین کیخا در ادامه به روایاتی در رابطه با ماه محرم اشاره نمودند. و در رابطه با ماه محرم سخنانی را ایراد نمودند.

خطبه دوم:

حجت الاسلام والمسلمین کیخا با اشاره به جمعه ۲ محرم الحرام سالروز ورود کاروان ابی عبدالله الحسین(ع) به کربلا گفت: کوفیان طی هزاران نامه امام (ع) را به کوفه دعوت کردند، اما عهد شکستند و حرمت میهمان را حفظ نکردند. حتی اجازه بازگشت هم به امام (ع) ندادند.

وی در ادامه به پیام عاشورا اشاره نمود و گفت:  پیام عاشورا هیهات من الذله است. انسانی که حسینی زندگی می کند ذلت را نمی پذیرد. در هر زمانی و مکانی اگر میخواهی سربلند باشی، باید یزید زمانت را بشناسی و در مسیر حسین حرکت کنی، این یعنی پیام عاشورا.

خطیب نماز جمعه زابل در ادامه گفت: حسین (ع) با یزید بیعت نکرد. وامام راحل عظیم الشان ما هم که تفکر حسینی دارد با طاغوت و امریکا بیعت نکرد و به مبارزه پرداخت. امام دشمن را نصیحت کرد، نهیب زد ولی مذاکره و معامله نکرد.

وی در ادامه سخنانش افزود: ندای امام حسین (ع) بر مرکب زمان به ما رسید و شهدای ما به این ندا لبیک گفتند. هل من ناصر ینصرنی حسین را شنیدند و لبیک گفتند و بر سر ارزشها ایستادند و مانند شهدای کربلا جان دادند.گوش به فرمان رهبرشان بودند و ثابت کردند که اگر در عاشورا هم می بودند به ندای امام(ع) لبیک می گفتند.

حجت الاسلام والمسلمین کیخا در ادامه گفت: همیشه باید حسینی زندگی کرد و به یادقیام امام حسین(ع) بود. دشمنان آب را به خیام امام حسین(ع) بستند ولی ذره ای سستی در آنها ایجاد نشد. کشور ما را هم تحریم کردند ولی ما همچنان مانند همیشه محکم گوش به فرمان رهبر عزیزمان بر سر ارزشها ایستاده ایم و دست از استکبار ستیزی دفاع از مظلوم برنمی داریم و فریادمان بر سر یزید زمان( امریکا) بلند است. “مــرگ بــر امــریـــکا” و این رمز عزت انقلاب ماست. رمز عزت ما ایستادگی در برابر ظالم است.

وی در ادامه در رابطه با مذاکره با امریکا بیان داشت: امریکا قابلیت مذاکره را ندارد.ایران ثابت کرده که اهل منطق و اندیشه است و در جای خودش اهل مذاکره است، اما مذاکره با امریکا ممکن نیست. امریکایی که به فرمایش رهبر عزیزمان ، حزب الله لبنان را تروریسم معرفی می کند و از رژیم کودک کش و جعلی اسرائیل حمایت می کند. جایی برای مذاکره با این کشور نمی ماند.

وی در ادامه به خطر نفوذ امریکا در ایران اشاره نمود و گفت: امریکا به دنبال نفوذ در ایران است و این را باید همگان متوجه باشند. امریکایی که با ذلت ازاین کشور اخراج شد منافعش رادر خطر دیده و از راههای مختلفی به فکر نفوذ است.الان در فضای پسا برجام هستیم. برهمه مسئولین و آحاد ملت بزرگ ایران اسلامی لازم است که همدلی و همزبانی را رعایت کنند. هرگونه اختلاف و فریاد بر سر همدیگر باعث تقویت دشمن شده و این خیانت به ایران اسلامی است.

وی در ادامه با اشاره به ۲۴مهر روز پیوند اولیا و مربیان،روز جهانی غذا و هفته بهداشت روانی از مسئولین خواست تا به این مقوله ها نگاه عمیق و کارشناسی داشته باشند و در ادامه گفت: فشارهای اقتصادی بر این مردم زیاد است. مردم عزیز خطه دارالولایه سیستان که رهبر عزیزمان این خطه را به تنگه احد تشبیه کردند. خیلی از مسئولین عزیزمان انگار به این واژه “تنگه احد” توجه نکرده اند. لازم است تا بیشتر در این زمینه فکر شود.

خطیب نماز جمعه زابل در ادامه بیان داشت: خشک شدن هامون سبب شد  که هزاران شغل از بین برودو هزاران صیاد و کشاورز و دامدار شغلشان را از دست بدهند. این گونه مشکلات روی تغذیه و بهداشت روانی و به تبع روی پیشرفت تحصیلی وپرورش استعدادها اثر جدی می گذارد.

وی در ادامه با ابراز تعجب از اینکه چرا با وجود اینکه شهرهای دیگر در ایران اسلامی دارای کارخانجات مختلفی اند و سیستان از این امر بی بهره مانده است گفت: در سیستان به جای خط تولید محصولات مورد نیاز منطقه و کشور همسایه و کشورهای آسیای میانه، یک دیوار بتنی ساخته شده و هرچه داد می زنیم که مرز فرصت است نه تهدید، صداها شنیده نمی شود و قوه سامعه مسئولین مربوطه امواج را دریافت نمی کند.

وی در ادامه سخنانش اظهار داشت: البته زحمات زیادی هم کشیده شده. بحث منطقه آزاد را که معاون اول رئیس جمهور قول داده اند. گرچه از دو هفته بیشتر شده ولی ما منتظر تصویب و اجرایی شدنش هستیم. ما هنوز مطالباتمان را فراموش نکرده ایم. در رابطه با بحث گردشگری هم یک حرکتی دیده شده که ضمن تشکر، منتظر توسعه آن هستیم.امام در رابطه با بحث آزاد راه زابل به زاهدان، خبری نشد. ما از نمایندگان خواستاریم، از وزیر مربوطه در این مورد طرح سوالی داشته باشند. همینطور از نمایندگان زحمتکشمان در خواست می کنیم تا در مورد سهم و نفع زابل ازانتقال آب چاه نیمه به زاهدان از وزیر مربوطه طرح سوال کنند.

وی در ادامه خطاب به مردم سیستان در سراسر ایران و جهان گفت: از شما مردم عزیز و تمامی سیستانیها در تمام منطقه، استان، ایران و جهان درخواست می کنم که به منطقه آبا و اجدادیتان، به دارالولایه سیستـان توجـه داشته باشید. در ایـن منطقه سرمایه گذاری کنید، کـارگاههای تولیـدی برای اشتغال ایجاد کنید ولو اگر در اوایل سودش کم باشد. از فکر قومی، قبیله ای و طایفه گری خارج شوید. اگر قـرار بـاشد در جـذب امکانــات برای انتخابات هر کسی به فکر قوم و قبیله وطایفه اش باشد سیستان از بین می رود و هیچوقت پیشرفت نخواهد کرد. رسانـه ها، اهـل قلـم و فکـر واندیشه فعال باشند و وظیفه شان را فراموش نکنند. معتمدین، ریش سفیدان، علمـا و اساتید حـوزه و دانشگـاه ورود کنند. همـدل و همـزبان باشیم و کاری کنیم تا ذهن مبارک رهبر عزیزمان از تنگه احد ایران اسلامی راحت باشد.

برچسب ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
مطالب مرتبط
برترین ها
خبر فوری
دریاچه هامون
رفتن به ابتدای صفحه
همراه؛ خبرهامون با بروزترین اخبار باشید تبلیغات خود را بما سپارید 09020941008 یزدان پناه
error: Content is protected !!