نماینده مردم بهشهر:اگر یک نماینده با خود فکر کند که اگر من نتوانم منطقه آزاد را به حوزه انتخابیه خودم بیاورم، برای دور بعد رای نمی آورم ؛دولت نیز بر این اعتقاد باشد

اخبار ویژه , خبر فوری تاریخ انتشار: 95/09/27 بدون نظر   4364 بازدید

اندازه فونت    

هامون پرس :علی محمد شاعری گفت: بندر امیرآباد در صورت تصویب به عنوان منطقه آزاد می تواند به یک پایگاه خوب برای صادرات محصولات کشاورزی استان مبدل شود و عواید و برکات آن نیز یقینا علاوه بر استان ، شامل حال کل کشور خواهد شد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه، اشتغالزایی در استان ، جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی، حذف تعرفه های گمرکی و ایجاد شرایط بسیار مناسب برای معافیت های مالیاتی در راستای توسعه استان و تولید ملی و اقتصاد مقاومتی را از جمله مزایای منطقه آزاد امیر آباد برشمرد.

نماینده مردم بهشهر، نکا، گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: در اکثر استانهای مرزی کشور، امتیاز منطقه آزاد دیده شده و این مهم بخوبی در لایحه ای هم که دولت در چند وقت اخیر به مجلس محترم تقدیم داشته ، جای خود را باز کرده است.

به گفته شاعری ، زابل و اردبیل و … از جمله نقاط مطروحه برای شکل گیری مناطق آزاد در کشور هستند.

وی ضمن دردآور خواندن این مهم که چگونه است که شهرهایی با ظرفیت های بسیار کمتر از منطقه امیرآباد می توانند به منطقه آزاد تبدیل شوند اما مازندران با وجود ظرفیت های فراوان و مناسب ، هنوز باید از داشتن یک منطقه آزاد محروم بماند، اختلافات عمده نمایندگان با یکدیگر را از یکسو و همچنین اختلافات آنان با دولت را از سویی دیگر از جمله گره های کور ماجرا برشمرد و افزود: متاسفانه هنوز با گذشت چند دهه از انقلاب و روی کار آمدن دولت های مختلف ، اقدام خاصی را از سوی مسئولان شاهد نبوده ایم و این در حالی ست که داشتن حداقل یک منطقه آزاد در مازندران، مطالبه بحق مردم این استان است.

شاعری افزود: اگر تصمیم گیری ها در بخش های مختلف کشور بر مبنای دیدگاه های کارشناسی و ملاحظات فنی و اقتصادی صورت گیرد، اساسا ما با مشکل خاصی مواجه نخواهیم بود اما مشکل از جایی آغاز می شود که دیدگاه های حاکم بر توسعه ، دیدگاه هایی کاملا غیرکارشناسانه و سیاسی باشد!

وی گفت: برای نمونه در همین بحث منطقه آزاد، اگر یک نماینده با خود فکر کند که اگر من نتوانم منطقه آزاد را به حوزه انتخابیه خودم بیاورم، برای دور بعد رای نمی آورم و یا دولت نیز بر این اعتقاد باشد که با وجود اختلافات موجود در استان، اگر من بهشهر را منطقه آزاد اعلام کنم، خود را از رای مردم نوشهر و بابلسر محروم کرده ام، این دیدگاه صد در صد سیاسی و بدور از عقل و منطق و انصاف است. اما اگر کار برای رضای خدا و مبنی بر دیدگاه های فنی و کارشناسانه باشد، یقینا آثار و برکات آن مشمول همه مردم خواهد شد.

نماینده مردم بهشهر ، نکا، گلوگاه در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه در تعیین تمامی مناطق آزاد دیگر نیز ، دیدگاه سیاسی حاکم بوده است افزود: به همین دلیل است که می بینیم منطقه امیرآباد علی رغم تمامی ظرفیت ها و دارا بودن زیرساخت های لازم، هنوز به منطقه آزاد تبدیل نشده است و شهرهایی مثل اردبیل و زابل که هنوز نشانی از منطقه آزاد بودن در آنها دیده نمی شود، پیش افتاده اند. البته ما با توسعه سایر نقاط میهن عزیزمان مشکلی نداریم ، اما می گوییم با توجه به شواهد و قراین، امیر آباد باید در اولویت قرار گیرد.

شاعری، علاوه بر زیرساختهای مناسب، پس کرانه قابل قبول ، تملک ۲۰۰۰ هکتار از اراضی بدون کاربری کشاورزی درجه دو و سه و چهار را از دیگر مزایای بندر امیرآباد برای منطقه آزاد شدن دانست و گفت: گره ترافیکی نوشهر هنوز حل نشده است و رامسر نیز در بهترین شرایط، از عهده بار ترافیکی ایجاد شده در جهت تخلیه و بارگیری ماشین آلات برنخواهد آمد و بهترین کار ممکنه این است که ما توسعه این شهرها را با توجه به ظرفیت های موجود در آنها رقم بزنیم. وی به شور و شعف فراوانی که در دل مردم مازندران و پس از رایزنی های اولیه برای ایجاد منطقه آزاد امیرآباد، موج زده است، اشاره کرده و می افزاید: همه مردم آماده اند که دولت، این پروژه بزرگ را به تصویب برساند و بعد از آن نیز با مهر تایید مجلس محترم رویای دیرینه و آرزوی چندین ساله، به واقعیت بپیوندد اما متاسفانه هنوز سازهای ناکوک در این زمینه به گوش می رسد که این اتفاق اصلا به صلاح استان نیست و لذا توصیه من به رییس محترم جمهور این است که برای گرفتن تصمیم نهایی در این مورد ، تنها به نظرات کارشناسان و آراء کارشناسانه شورای عالی مناطق آزاد ، مراجعه کند و آنگاه هر تصمیمی که آنان بگیرند، برای دولت و ما حجت را تمام خواهد کرد. اما اگر احیانا خدای ناکرده دولت از ترس عدم رای آوری در یک ناحیه و نمایندگان نیز از بیم رای نیاوردن مجدد در حوزه انتخابیه شان، یک تصمیم ناعادلانه و بدور از انصاف و منطق بگیرند، این یعنی قربانی کردن مردم در راه رسیدن به منافع شخصی ، که اصلا به مصلحت دولت و کشور نخواهد بود.

شاعری در پایان با اشاره به نگرانی های مردم در خصوص فقیر تر شدن فقرا و ثروتمند تر شدن اغنیاء در صورت تصویب منطقه آزاد شدن امیر آباد، گفت: جای هیچگونه نگرانی در این خصوص نیست و ما به مردم اطمینان خاطر می دهیم که با نظارت های همه جانبه ، جلوی هر گونه رانت و ویژه خواری برای یک طبقه خاص را خواهیم گرفت و اجازه نخواهیم داد که این نفع جمعی تنها به جیب عده ای خاص برود! همه مردم از هر قشر و طبقه ای باید بتوانند از برکات این منطقه بهره ببرند.

علیمحمد شاعری، مهم ترین مزیت منطقه آزاد را ایجاد اشتغال عنوان کرد و افزود: از آنجا که اکثر بیکاران جامعه در میان خانواده های فقیر و محروم و کم درآمد وجود دارند، بسیاری از آنان در خانه های خود نشسته اند و دست به دعا برداشته اند و منتظرند ببینند، دولت در نهایت، چه تصمیمی خواهد گرفت!

رییس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان ساخت: در استان مازندران و در طول این سالهای رفته از انقلاب اسلامی هنوز ما شاهد اقدام قابل توجه و محسوسی از سوی دولت های مختلف، در مسیر توسعه هر چه بیشتر این خطه زرخیز و سرسبز نبوده ایم و بی شک تصویب و ایجاد منطقه آزاد در مازندران، هدیه ای ارزشمند و بیاد ماندنی از دولت یازدهم به مردم عزیز و شریف مازندران خواهد بود و در انتها به دولت محترم نیز توصیه می کنم که موضوع منطقه آزاد امیرآباد را به دور از جنجال ها و ملاحظات سیاسی بحث و بررسی کند و این شعله های امیدی که مردم از دولت تدبیر و امید در دل دارند را خاموش نسازد.خبر شمال

مطالب مرتبط
برترین ها
خبر فوری
دریاچه هامون
رفتن به ابتدای صفحه
همراه؛ خبرهامون با بروزترین اخبار باشید تبلیغات خود را بما سپارید 09020941008 یزدان پناه
error: Content is protected !!