کاهش 8 درصدی تصادفات در شمال استان و مرگ ۱۰۴ نفر بر اثر حوادث رانندگی از ابتدای امسال در سیستان‌و بلوچستان

اخبار سیستان و بلوچستان , خبر فوری تاریخ انتشار: 95/09/07 بدون نظر   5622 بازدید

اندازه فونت    

هامون پرس :فریبرز راشدی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون در مجموع ۴ هزار و ۲۷۶ مورد تصادف در محورهای تحت پوشش اورژانس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رخ داده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: از این تعداد ۳ هزار و ۶۲ مورد تصادف شهری و هزار و ۲۱۴ مورد تصادف جاده‌ای بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در جریان تصادفات شهری ۷ نفر و تصادفات جاده‌ای ۹۴ نفر از شهروندان قبل از رسیدن آمبولانس و ۳ نفر نیز حین انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده‌اند.

راشدی بیان کرد: تعداد مجروحان منتقل شده به مراکز درمانی در تصادفات شهری ۳ هزار و ۲۲۴ نفر و در تصادفات جاده‌ای هزار و ۸۷۲ نفر بوده‌اند و همچنین ۴۸۵ نفر نیز به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: بیشترین میزان تصادفات در فاصله ۳۰ کیلومتری شهرهای استان اتفاق افتاده است.

کاهش ۸ درصدی تصادفات در شمال سیستان‌وبلوچستان

فرمانده پلیس‌راه سیستان و بلوچستان همچنین در گفت‌و‌گو با تسنیم در زاهدان اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون میزان تصادفات جاده‌ای در شمال استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد کاهش داشته است.

کشواد بهروزی افزود: عدم توجه به جلو، سرعت غیرمجاز و خستگی و خواب‌آلودگی راننده دلایلی است که بیشترین آمار تصادفات جاده‌ای استان را به خود اختصاص داده است.

فرمانده پلیس راه سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: رانندگانی که تخلفات حادثه‌ساز دارند بیشترین عامل حوادث رانندگی در استان هستند، چراکه به‌دنبال بسیاری از تخلفات، تصادف ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: هوشیاری و استراحت رانندگان در صفر تا ۵۰ کیلومتری شهرها می‌تواند بیش از ۷۰ درصد تصادفات استان را مهار کند.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، این استان تنها ۱.۲ درصد از کل بزرگ‌راه‌های کشور را به خود اختصاص داده که این امر باعث وقوع ۳۰ درصد از تصادفات رخ به رخ شده است.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط
برترین ها
خبر فوری
دریاچه هامون
رفتن به ابتدای صفحه
همراه؛ خبرهامون با بروزترین اخبار باشید تبلیغات خود را بما سپارید 09020941008 یزدان پناه
error: Content is protected !!