مطلبی جهت اطلاع رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور،تالاب هامون شامل سه دریاچه کوچک‌تر به نام‌های هامون پوزک، هامون صابری، و هامون هلمند می‌باشد

اخبار ویژه , گالری تصاویر تاریخ انتشار: 03/02/14 بدون نظر   18 بازدید

اندازه فونت    
مطلبی جهت اطلاع  رئیس  سازمان حفاظت از محیط زیست کشور،تالاب هامون شامل سه دریاچه کوچک‌تر به نام‌های هامون پوزک، هامون صابری، و هامون هلمند می‌باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی #خبرهامون، به اطلاع دکتر سلاجفه، رئیس محترم سازمان حفاظت از محیط زیست می‌رساند:   تالاب هامون، واقع در قلب منطقه سیستان، به عنوان یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین تالاب‌های ایران و جهان شناخته شده است. این تالاب، شامل سه دریاچه کوچک‌تر به نام‌های هامون پوزک، هامون صابری، و هامون هلمند می‌باشد که در زمان‌های پرآب، به هم پیوسته و دریاچه بزرگ و یکپارچه هامون را تشکیل می‌دهند.

در شرایطی که تالاب به بیشترین ظرفیت آبگیری خود دست می‌یابد، مساحت آن به حدود ۵۷۰۰ کیلومتر مربعافزایش می‌یابد که از این میزان، تقریباً ۳۸۲۰ کیلومتر مربع در داخل مرزهای ایران واقع شده است.

تالاب هامون توانایی دارد که بین ۸ تا ۱۰ میلیارد متر مکعب آب را در خود جای دهد. اما متأسفانه، به دلیل خشکسالی‌های پی‌درپی و قطع جریان آب رودخانه هیرمند، در دو دهه اخیر، نواحی وسیعی از این تالاب خشک شده و دستخوش تغییرات زیست‌محیطی گسترده‌ای گردیده‌اند.

برچسب ها:
مطالب مرتبط
برترین ها
خبر فوری
دریاچه هامون
رفتن به ابتدای صفحه
همراه؛ خبرهامون با بروزترین اخبار باشید تبلیغات خود را بما سپارید 09020941008 یزدان پناه
error: Content is protected !!