آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان: تصویب لایحه منطقه آزاد سیستان سبب پیوند شبه جزیره هند با آسیای میانه می شود

اخبار ویژه , خبر فوری تاریخ انتشار: 94/10/18 بدون نظر   208 بازدید

اندازه فونت    

به گزارش هامون پرس : آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه زاهدان با تقدیر از نگاه بلند دولت تدبیر و امید در تصویب ایجاد منطقه آزاد سیستان در هیات دولت اظهار کرد: با توجه به اهمیت داشتن منطقه آزاد سیستان در کشور، نیاز است بار دیگر نمایندگان مجلس این لایحه را به صحن مجلس شورای اسلامی ببرند و تصوب کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بهانه برنامه پنجم توسعه و جلوگیری از موافقت مالیاتی، مخالف ایجاد منطقه آزاد سیستان شدند.
آیت الله سلیمانی ادامه داد: نمایندگان مجلس عنایت داشته باشند با توجه به حجم فعالیت های گسترده در بندر چابهار، می شود با تصویب لایحه منطقه آزاد سیستان در مجلس شورای اسلامی اقتصاد کشور را متحول کرد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: با تصویب منطقه آزاد سیستان و ساخت مسیر ترانزیتی چابهار به سیستان بار دیگر می شود جاده تاریخی ابرایشم با پیوند شبه جزیره هندوستان با کشورهای چین، پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، تاجکستان و روسیه احیا کرد.
آیت الله سلیمانی بیان کرد: تصویب نکردن منطقه آزاد سیستان حجم سرمایه گذاری را در بندر چابهار ابتر خواهد کرد و داد و ستدی که در این کریدور بتواند به اقتصاد کشور کمک کند از آن محروم خواهیم شد.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: نمایندگان به دلیل مالیات در برنامه پنجم نگاه خوبی برای تصویب منطقه آزاد در سیستان نداشتند که در بررسی ها نشان می دهد با توجه به خشکسالی های چندین ساله در سیستان و بلوچستان و مهاجرت ها از منطقه سیستان تجارت بازرگانی کاهش چشم گیری داشته است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان در بخش دیگری با محکومیت شهادت آیت الله نمر به دست دولت عربستان افزود: سرکوب مردم از ویژگی های رژیم آل سعود است و علمای شیعه و سنی جهان به خصوص ایران اسلامی توصیه داشتند آل سعود دست به این جنایت نزند اما منجر به شهادت این عالم بزرگ شد.
آیت الله سلیمانی افزود: شیوه جنایاتی که داعش در منطقه انجام می دهد از تفکرات و با راهنمایی های آل سعود علیه مسلمانان است.
امام جمعه زاهدان در بخش دیگری با هشدار نفوذ دشمنان در کشور، گفت: باید مراقب بود، دشمنان با برنامه ریزی درصدد نفوذ در کشور هستند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: نفوذ بیگانه به داخل کشور یک شب اتفاق نمی افتد بلکه به تدریج، آرام و خاموش رخ می دهد.
آیت الله سلیمانی گفت: نفوذ به سختی قابل شناسایی است به همین سبب مقابله با آن بسیار سخت است که در این زمینه همه باید مراقب فتنه دشمنان باشند.

منبع ایرنا

مطالب مرتبط
برترین ها
خبر فوری
دریاچه هامون
رفتن به ابتدای صفحه
همراه؛ خبرهامون با بروزترین اخبار باشید تبلیغات خود را بما سپارید 09020941008 یزدان پناه
error: Content is protected !!